Makkelijk en snel je bestelling retour sturenTeveel of de verkeerde producten besteld? Geen probleem. Je kunt de meeste aankopen
binnen veertien dagen aan ons retourneren en dan krijg je gewoon je geld terug.
Artikelen die uitgesloten zijn van retourrechtIn verband met hygiënische redenen kunnen wij de volgende artikelen niet retour nemen: gebruikte schmink en overige make-up, lenzen(vloeistof), pruiken, hoofdtooien, maskers, snorren, baarden/baardstellen, oorbellen, cat- en bodysuits, bh’s, sokken, leggings, maillot's, panty’s, overknee's, maskers en mondkapjes. Verder zijn afgeprijsde artikelen en boeken ook uitgezonderd van retour.
Defect/incompleet/verkeerd product ontvangen?Indien je onverhoopt een defect/verkeerd product hebt ontvangen, is het belangrijk dat je dit z.s.m. en uiterlijk
binnen 8 dagen aan ons doorgeeft. Dat kan per mail (
info@schminkspecialist.nl) of telefonisch (0495 450882). Graag onze instructies vervolgens even afwachten en het artikel nog
niet retourneren. Reclamaties die we later ontvangen zullen we niet in behandeling nemen.
Ruilen van artikelenWil je een artikel ruilen voor bijvoorbeeld een andere maat of een ander artikel? Dat kan door de ongewenste artikelen op de hierboven beschreven manier te retourneren en een nieuwe bestelling te plaatsen in onze webshop.
Retourneren
Wij adviseren je om jouw bestelling altijd via een pakketdienst met track & trace-code te retourneren zodat het pakket traceerbaar is. Je kan daarvoor bijvoorbeeld terecht bij PostNL. Wij adviseren je om de track & trace code te bewaren totdat je van ons een creditfactuur hebt ontvangen. Let op dat je het pakket naar ons adres (Dokter Schmidtstraat 9, 6031 EX Nederweert) retourneert en niet naar een ophaalpunt. Doet je dit toch, dan zullen wij afhankelijk van de locatie van het ophaalpunt, kosten in rekening moeten brengen of kunnen wij het pakket helaas niet ophalen en dien je zelf zorg te dragen dat het pakket bij ons bezorgd wordt.
Bezorging retourpakket mislukt
Zorg ervoor dat je ons e-mailadres doorgeeft aan de pakketdienst zodat wij een track en trace e-mail ontvangen. Mocht de bezorging niet lukken waardoor het pakket naar een afhaalpunt gaat dan krijgen wij hier bericht van. Indien wij geen track en trace informatie ontvangen dan zal het pakket niet worden afgehaald en komt deze retour. De klant is verantwoordelijk dat wij de juiste informatie ontvangen en dat het pakket wordt afgeleverd.
Kosten retournerenHet retourneren is voor jouw rekening.
Verzendkosten van jouw bestellingIndien je bij je oorspronkelijke bestelling verzendkosten hebt betaald, dan krijg je deze alleen teruggestort indien je de gehele bestelling retourneert. Indien je een gedeelte van je bestelling retourneert, ontvang je alleen de waarde van de geretourneerde artikelen retour (exclusief de verzendkosten). Voor bestellingen met een orderwaarde van boven de €50,- die in Nederland bezorgd zijn, geldt dat wanneer deze gedeeltelijk geretourneerd wordt, waardoor de orderwaarde onder de €50,- komt, dat de verzendkosten van € 6,95 in dat geval achteraf in rekening zullen worden gebracht. Voor bestellingen die zijn verzonden naar België ligt die grens op €75,- en de verzendkosten op € 7,50. Bij pakketten die bij ons retour komen omdat ze niet zijn afgehaald bij een PostNL afhaallocatie, welke een foutief adres hebben, of wanneer ze zijn geweigerd bij bezorging, worden de retourkosten van € 6,95 die wij aan PostNL betalen in mindering gebracht op de creditfactuur.
Retouradres:Schmink Specialist
Afdeling Retouren
Dokter Schmidtstraat 9
6031 EX Nederweert
Nederland
Producten retourneren kan op de volgende manier:
Stap 1.Vul het retourformulier op deze pagina in, gebruik het Europees modelformulier voor herroeping of stuur een andere ondubbelzinnige verklaring. Je ontvangt geen bevestiging, je kan direct verder met stap 2.
Stap 2.Verpak de producten in de originele doos of een andere stevige verpakking. Controleer altijd of het product goed is verpakt, want het risico op eventuele beschadiging door eigen toedoen of de bezorger is voor eigen risico. Eventuele schade aan het door ons ontvangen product kan betekenen dat we de kosten hiervan in mindering brengen op het te crediteren bedrag.
Voeg in de doos altijd de pakbon toe, schrijf op de pakbon welke producten je retourneert.
Stap 3.Verzend het pakket binnen 14 dagen nadat wij het aan je hebben verzonden met een vervoerder naar keuze.
Stap 4.Zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 werkdagen na ontvangst van de retour zending wordt de terugbetaling in orde gemaakt. Zodra de retourzending is verwerkt ontvang je een e-mail met een creditfactuur. Vanaf het moment dat je deze factuur hebt ontvangen staat het bedrag binnen 3 werkdagen weer op de rekening waarmee je de bestelling hebt betaald.
Terugbrengen naar onze winkelProducten terugbrengen naar de winkel kan natuurlijk ook. Neem wel de pakbon mee, deze hebben we nodig om je retour te verwerken. De terugbetaling wordt binnen 14 dagen in orde gemaakt.
Vragen over retourneren? Onze
klantenservice helpt je graag verder! Neem dus gerust even contact met ze op.
Je hebt een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden. Voor het retourneren van de bestelling zijn de verzendkosten voor rekening van de klant. Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren. Tevens kan je gebruik maken van het modelformulier.
Schmink Specialist vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij Schmink Specialist aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. Schmink Specialist gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.